Varmen kan holde dig vågen hele natten, men du kan selv optimere dine chancer for at få noget søvn.Varmen kan holde dig vågen hele natten, men du kan selv optimere dine chancer for at få noget søvn.

10 råd til søvn i tropenætterne

Når temperaturen ligger over 20 grader natten over har vi en tropenat og det kan gøre det svært at sove, men du kan selv gøre meget for at optimere dine søvnchancer.

En af Englands førende søvneksperter dr, Guy Meadows har disse 11 råd til at få lidt søvn i de hede sommernætter.

Vælg bomuld

Drop satin, silke og polyester og vælg let og luftigt bomuld som sengetøj. Det vil gøre det nemmere for din krop at ånde og reducere risikoen for at ligge i en svedpøl.

Ørepropper

Varmt vejr og længere dage betyder generelt mere støj fra både dyr, mennesker og trafik. Brug ørepropper for at blokere lyden.

Hold hovedet koldt

Prøv ikke at blive frustreret og urolig, fordi du føler dig varm. Dette vil kun generere mere varme og holde dig vågen længere. Hold hovedet koldt ved at ligge stille.

Erstat dynen

Skub dynen til side og brug lagener og tæpper i stedet for at hjælpe din krop til lettere at regulere temperaturen.

Vand på natbordet

Sørg for at have et glas vand ved siden af ​​din seng og drik det, når du er tørstig. Men lad være med at drikke for meget, for så tilbringer du bare den halve nat på toilettet.

Tag et koldt brusebad

En køligt bad inden sengetid kan være en hurtig og nem måde at køle dig ned. Men undgå et virkelig koldt bad for ikke at blive lysvågen.

Skab din egen brise

Den ideelle temperatur for søvn er tilsyneladende 17 grader. Så åben et vindue eller invester i en lydløs ventilator for at få en forfriskende brise.

Drop mad før sengetid

Varmere aftenen kan betyde, at du bliver oppe længere og spiser og drikker senere. Men for at får den bedste søvnkvalitet skal du undlade at spise og sove i mindst to timer før sengetid - og begrænse alkohol.

Find et køligere rum

Find et rum med en lavere temperatur - nogle områder af huset bliver ikke ramt af solen hen på eftermiddagen og bør være køligere.

Frys dit sengetøj

Har du en større fryser, så overvej at lægge dit sengetøj i et par plasticposer og frys dem ned i et par timer før I skal i seng.

Tags: søvn, hede

Udskriv E-mail

Del med din familie og venner

Værd at vide eller vrøvl. Hvad siger du?